2010年4月5日星期一

让我透不过气的讲解>.<'''

:“Dalamnya betul kan?

顾客:“Terlalu besar lah!Lebarnya terlalu besar,u tau saya cakap apa keh?”

:“Saya tau~sekarang saya tanya..ia punya dalam 1.5' betul??”

顾客:“Tak boleh la..tak ada tempat untuk saya letak!U tau saya mau macam laptop punya
saiz saja..rack itu terlalu panjang!U understand keh?”

:“Saya tau~saya tau~cuma lebar saja tak sesuai kan?Tabi ia punya dalam...dalam...tau??1.5 kaki betul?Boleh??”

顾客:“Oh~dalam tu..boleh~boleh~”

(冒汗=.=''' 我问了那么多次,她终于明白我在问些什么!呼~我不懂有些人,明明是他们不懂我在讲些什么,却又认为是我不懂他们在讲什么...头痛ing)

接下去...

她又要把fiber board换成plywood...

又要我们的人去她家量...

又要明天去拆给她...

OK~OK~customer is the BIG 1...我们打工的哪有机会say NO...

问了打回给她 又问又打回给她

我跟她讲话的声音变得越来越小~

因为我忽然间喘不过气来,好累~好累~

原来努力的跟顾客讲解会这么的累,这么的让人喘不过气来... >.<'''

没有评论:

发表评论